Fifty years ago today was the worst day in British history,
as the most notorious British villain, evil axeman Dr Beeching, ripped the
hearts out of thousands of British rural communities by publishing a report
closing thousands of railway stations and miles of track. This evil and cruel
man, thinking only about money, left millions of people without any transport
as the replacement buses were soon removed (also – you’ve guessed it – to save
money). I can’t imagine why on Earth he was made a Lord! The truth is that the
cuts were senseless destruction.
The situation today makes Britain the laughing stock of
Europe. Wide expanses of countryside without a single passenger train,
including some areas of tourist interest (for example, no trains into the
Cotswolds after Stratford-on-Avon); important lines with potential for commuter traffic
without passenger services (the line from Kidsgrove through Hanley to
Stoke-on-Trent is just one example); a main line with great potential for
European connections razed to the ground [1] and important cities like
Lutterworth and Daventry without trains or stations. The situation is terrible
today, thanks to the savage work of the axeman, and in the meantime thousands
of villages,like West Meon in Hampshire, in desperate need of stations and
branch lines, are forgotten, as can
be seen in [2]. The situation is bad in big cities too: as one comment puts it
[3]: “I live alongside a disused railway line
that now links three of the biggest dormitory communities that serve Newcastle
upon Tyne. Every weekday several miles of queuing cars sit alongside the course
of the railway. If the line were reopened tomorrow it would more than pay for
itself as the thousands of stranded motorists opted for the train, to read the
paper and save the outrageous parking charges in the city centre.” Alan from
Bath says: “I live 12 miles out of Bristol and drive in every day. If the
railway from Bristol to Midsomer Norton via Clutton still was still in place, I
would happily leave the car at home. The local buses to Bristol are at the
wrong times and drop off miles away from my work location. I would take my bike
on the train and ride the last mile or two from the station” [4].
So,
today, the most disgraceful event in English history, the Beeching Report,
completes 50 years on. To see just how bad it is, the photo depicts what was
once an important station on a key main line.
Cinqüenta anos atrás houve o pior
dia na história britânica, quando o execrável vilão inglês, o maldoso homem do
machado, o Dr Beeching, estraçalhou os corações de milhares de comunidades
rurais com a publicação de um relatório fechando milhares de estações de trem e
muitos de quilômetros de linhas. Este homem maldoso e cruel, pensando apenas em
dinheiro, deixou milhões de pessoas sem transporte público, pois os ônibus
colocados logo foram extintos (também – como você deve ter adivinhado – para economizar
recursos). Não se porque ele se tornou um Lorde! A verdade é que os cortes de
serviços eram casos de destruição estúpida.
Hoje a situação faz com que a Inglaterra
cobre-se de ridículo perante a Europe. Temos grandes partes do país sem um
único trem de passageiros, incluindo algumas áreas de interesse turístico (como
a falta de trens nos Cotswolds depois de Stratford-on-Avon); linhas que seriam
importantes para transporte suburbano sem serviços de passageiros (a linha de
Kidsgrove via Hanley até Stoke-on-Trent é apenas um exemplo); uma linha tronco
com grande potencial destruída [1] e cidades importantes como Lutterworth e
Daventry sem trens nem estações. A
situação hoje está terrível, devido ao trabalho destruidor do homem do machado,
enquanto isso milhares de vilarejos como West Meon em Hampshire,
desesperadamente precisando de estações e linhas de trens de passageiros, são
esquecidos, como pode ser visto em [2]. A situação está muito ruim também nas cidades: com um
comentarista diz [3]: “Moro ao lado de uma linha
desativada que hoje liga três importantes cidades-dormitório próximas a
Newcastle upon Tyne. A cada dia, filas quilométricas de carros ficam parados ao
longo de onde havia a ferrovia. Se a linha reabrisse amanhã, daria bastante
lucro, pois os milhares de motoristas parados no trânsito poderiam pegar o
trem, aproveitando para ler o jornal e evitar as altas taxas de estacionamento
na cidade.” Na mesma linha de pensamento, Alan de Bath diz: “Moro a 20 km de
Bristol e venho todo dia de carro. Se a linha de Bristol a Midsomer Norton via
Clutton ainda estivesse em operação, deixaria o carro em casa. Os ônibus não
passam nas horas certas e me deixam a quilômetros do meu serviço. No trem,
levaria a minha bicicleta e poderia
andar de bicicleta nos últimos dois quilômetros a partir da estação” [4].
Assim, o evento mais vergonhoso da Inglaterra, o Relatório
Beeching, completa 50 anos. Para ver como a situação está péssima, a foto que
aqui apresento mostra o que antigamente era uma estação importante numa linha tronco.
[1] http://www.thetimes.co.uk/tto/opinion/letters/article2464894.ece.
Accessed 27 March 2013, 13:30 hours.
[2] http://uk.news.yahoo.com/photos/beeching-report-then-and-now-slideshow/a-dog-walker-strolls-along-the-track-bed-at-the-site-of-the-shut-down-former-train-station-at-west-photo--1414242040.html.
Accessed 27 March 2013, 17:36 hours.
[3] DOWELL, Paul – Comment on the article: http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/magazine/7644630.stm.
Accessed 27 March 2013, 17:52 hours.
[4] ALAN from Bath - Comment on the article: http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/magazine/7644630.stm.
Accessed 27 March 2013, 17:52 hours.
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